Autor/ka:
Dział PR Personal PR
Karolina Janik
Data dodania:
15.7.25
„Marka osobista to to, co mówią o Tobie inni, gdy wychodzisz z pokoju”. Te słowa Jeffa Bezos’a, prezesa Amazon.com, to kwintesencja tego, jak jesteś postrzegany przez innych. Na pewno zdarzyło Ci się kiedyś wybrać kontrahenta z tego powodu, że został polecony przez znajomego lub byłeś pewien, że realizowana przez niego usługa będzie na najwyższym poziomie. Te właśnie opinie mają ogromny wpływ na relacje zawodowe i otwierają mnóstwo biznesowych „drzwi”.
Najłatwiej zdefiniować to jako wykreowany przez daną osobę wizerunek, zarówno online jak i offline. Dodatkowo na markę osobistą składa się również szereg unikalnych cech, wyznawanych wartości, posiadanych umiejętności czy podejmowanych decyzji. To właśnie całokształt prezentowanego wizerunku pozwoli Ci wyróżnić się na tle konkurencji, dzięki czemu potencjalni pracodawcy czy klienci podejmą decyzję o rozpoczęciu współpracy właśnie z Twoją marką. Nie należy również zapominać, że w personal brandingu chodzi o pokazanie określonych emocji, które sprawią, że dana osoba zostanie zapamiętana na dłużej.
Personal branding to nieodzowny element każdego, kto chce się wyróżnić na tle konkurencji w swojej branży. Odpowiednie zarządzanie swoją marką osobistą pozwoli na zbudowanie silnego, a co najważniejsze rozpoznawalnego wizerunku w ważnej dla Ciebie dziedzinie. To z kolei przełoży się na zwiększone zaufanie oraz lojalność ze strony partnerów biznesowych. Bycie widocznym czy to w mediach społecznościowych, czy na wydarzeniach branżowych jest świetnym sposobem na przyciągnięcie nowych kontraktów i zwiększeniu przychodów ze sprzedaży. Jeżeli Twoja marka ma autentyczną wartość, cena oferowanych przez Ciebie usług przestaje być najważniejszym czynnikiem. Klienci cenią sobie jakość, a ona idzie w parze z adekwatną ceną, z czego bardzo dobrze zdają sobie sprawę partnerzy. Dodatkowo budowanie marki osobistej wymusza planowanie strategii biznesowej i ścieżek dalszego rozwoju, co w przyszłości zdecydowanie zwiększa szanse na odniesienie sukcesu.
Jeżeli czujesz, że dobry personal branding mógłby pomóc Ci w budowaniu relacji osobistych lub byłby skutecznym sposobem na zwiększeniu Twojej obecności w Internecie i ważnych kręgach biznesowych, umów się na osobistą rozmowę z naszymi doradcami.